sábado, 12 de octubre de 2019

A smart client, by Ever Martínez

Business people in constant and long-term business relationships must learn to be reasonable in their client position because no provider will be willing to lose money because of their client's temper tantrums.

Instead of dealing with the bad character of a client, service providers choose to create justifiable fictitious charges that apply all the time in order to compensate for past or future losses, and that is not convenient either for the client or for the global economy.

Business people in their client position should be willing to accept that sometimes things do not go as smooth as they should. Sometimes additional costs apply due to the circumstances; and a smart client will be willing to accept these additional costs in a sporadically basis instead of forcing (with their bad attitude) a service provider to fix a fee that at the end will be a permanent cost.

sábado, 5 de octubre de 2019

A veces es mejor decir lo siento

A veces la vida se detiene 
Justo en el vacío que dejan las personas
Que siempre estuvieron allí
Las que debieron quedarse para siempre
Las que dejamos partir por cualquier motivo
Que a la postre resultó una tontería
Entonces te das cuenta del valor que tienen en tu vida
De la necesidad vital de su amistad
Y quisieras regresar el tiempo
Para retenerlas con un "comprendo", o "lo siento"
Y darle al destino una o todas las oportunidades que hagan falta
Porque después de todo, aunque nunca estamos solos
Son muy pocos los seres que te hacen sentir acompañado

sábado, 21 de septiembre de 2019

Afortunado

Para qué te digo bella si de sobra lo sabes, y todos te lo recuerdan. 
Lo más íntimo y digno que puedo hacer es admirarte desde aquí, lejos de tu indiferencia, y sentirme afortunado porque existes.